Acupunctuur en azoöspermi

Post hier je vragen over vruchtbaarheid, IVF, etc

Acupunctuur en azoöspermi

Berichtdoor Elif82 » do feb 04, 2010 20:37

Beste,

Ik heb een vraag aan u.
Oktober 2005 stopten wij met de pil in de hoop een wondertje te mogen ontvangen.
helaas bleef dit uit.
Na onderzoeken bleek bij mijn man het probleem te zijn.
Er waren geen zaadcellen gevonden in zijn semen.
Mei 2008 heeft hij een tese ondergaan waarbij ons werd gezegd dat er niks was gevonden, naderhand bleek dit niet helemaal juist.
Nu hebben we afgelopen oktober een 2e tese ondergaan met veel hoop, maar hierbij helaas weer slecht nieuws.
Het blijkt nu dat de productie/ rijping 1 halte te vroeg stoppen om deze voor icsi te kunnen gebruiken.
Mijn vraag is nu eigenlijk zou er een mogelijkheid zijn met acupunctuur om dit te verbeteren?
Of is dit onmogelijk :( .

mvg Elif
Elif82

Re: Acupunctuur en azoöspermi

Berichtdoor Herman Duchesne » vr feb 05, 2010 12:04

Elif82 schreef:Beste,

Ik heb een vraag aan u.
Oktober 2005 stopten wij met de pil in de hoop een wondertje te mogen ontvangen.
helaas bleef dit uit.
Na onderzoeken bleek bij mijn man het probleem te zijn.
Er waren geen zaadcellen gevonden in zijn semen.
Mei 2008 heeft hij een tese ondergaan waarbij ons werd gezegd dat er niks was gevonden, naderhand bleek dit niet helemaal juist.
Nu hebben we afgelopen oktober een 2e tese ondergaan met veel hoop, maar hierbij helaas weer slecht nieuws.
Het blijkt nu dat de productie/ rijping 1 halte te vroeg stoppen om deze voor icsi te kunnen gebruiken.
Mijn vraag is nu eigenlijk zou er een mogelijkheid zijn met acupunctuur om dit te verbeteren?
Of is dit onmogelijk :( .

mvg Elif

Beste Elif,

Acupunctuur en kruidentherapie helpen vaak zeer goed bij het verbeteren van de spermakwaliteit. Zowel aantal als motiliteit van de zaadcellen kan beïnvloed worden. Een voorwaarde hierbij is wel dat er nog levende zaadcellen in het sperma gevonden worden. Bij azoöspermie waarbij er geen obstructie van de zaadleider is lijkt me de kans op succes echter zeer gering.

mvg,
Herman
Herman Duchesne
Lid Eufom

Re: Acupunctuur en azoöspermi

Berichtdoor Elif » za feb 06, 2010 12:47

Beste Herman,
Hartelijk dank voor uw reactie.
Voordat ik uw reactie had gelezen heb ik toch een afspraak bij dhr Roose gemaakt, hij is aanbevolen dor zijn nicht renilde.
We realiseren ons dat de kans heel erg klein is.
maar we wille toch alles proberen evt voor in de toekomst.
We zijn ondertussen ook bezig met kid, waarbij we vorige week helaas een miskraam van hebben gehad :( .
Ik wil u nogmaals hartelijk danken.
mvg Elif
Elif

Keer terug naar Acupunctuur en vruchtbaarheid