Prostaatklachten

Post hier je vragen en opmerkingen over acupunctuur behandelingen

Prostaatklachten

Berichtdoor Kira » zo jan 20, 2008 00:54

Hallo,
Ik vroeg mij af of accupuntuur ook kan helpen bij prostaatklachten? Mijn vriend heeft veel last van de prostaat en de dokters zeggen dat dat wel zal overgaan (hij heeft een ontsteking gehad) maar ik zie dat hij er zeer veel last van heeft. Momenteel is hij homeopatische druppels aan het nemen, maar het is nog te vroeg om resultaat te krijgen.

Bedankt voor het lezend oog ;)
Greetz K.
Kira

PROSTAATKLACHTEN

Berichtdoor Peter Jonckheere » zo jan 20, 2008 12:19

Beste,

Prostaatproblemen zijn zeker te behandelen met acupunctuur.
Best is uw probleem eerst te laten screenen door een uroloog.
Indien blijkt dat de aandoening niet kwaadaardig is kan Acupunctuur zeker helpen om uw probleem te helpen oplossen.
Uw acupuncturist gaat dan zoeken of er een energetische oorzaak kan zijn van uw probleem.
Stress en erfelijke aanleg spelen ook een rol.

groeten,

Peter
Peter Jonckheere
Lid Eufom

Re: Prostaatklachten

Berichtdoor rayan » ma feb 08, 2010 22:29

Kira schreef:Hallo,
Ik vroeg mij af of accupuntuur ook kan helpen bij prostaatklachten? Mijn vriend heeft veel last van de prostaat en de dokters zeggen dat dat wel zal overgaan (hij heeft een ontsteking gehad) maar ik zie dat hij er zeer veel last van heeft. Momenteel is hij homeopatische druppels aan het nemen, maar het is nog te vroeg om resultaat te krijgen.

Bedankt voor het lezend oog ;)

ik heb ook een paar maanden geleden prstaat ontsteking gehad, waardoor het plassen moeilijker werd,ik houd nu nog neven klachten aan over.
ik slik nu ongeveer 6 maanden alfa blokker is medicijn om de prostaatspieren te ontspannen om het plassen te bevorderen.
doktor heeft mij verteld om wat minder gemeenschap te bedrijven niet meer dan 2x per week zodat prostaat klachten verminderen.
een persoonlijke vraag heeft uw vriend ook last van prostaat als hij vaker gemeenschap heeft met u, hoe vaak hebben jullie gemeenschap, neem mij niet kwalijk voor deze vraag.

sterkte voor uw vriend
rayan

Keer terug naar Acupunctuur